W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie oraz w celu anonimowego zbierania statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Zobacz informacje na ten temat: tutaj.

Outsourcing informatyczny, obsługa informatyczna firm, budowa stron WWW, serwis komputerowy Świnoujście, naprawa komputerów, sprzedaż komputerów

Najczęstsze komunikaty błedów poczty elektronicznej

W większości wypadków błędy w działaniu poczty elektronicznej można łatwo zidentyfikować. Większość błędów komunikowana jest uzytkownikowi w postaci wiadomości, niestety najsześciej w języku angielskim (w przypadku komunikatów pochodzących od serwera poczty elektronicznej) lub w postaci numeru błędu (jak to jest w przypadku korzystania z klienta poczty elektronicznej).

Komunikaty pochodzące z serwerów poczty elektronicznej (pojawiają się jako wiadomość zwrotna po wysłaniu poczty):

  • User Unknown - jeżeli w wiadomości zwrotnej pojawi się taki komunikat, swiadczy to o tym iż na serwerze pocztowym do którego kierujemy przesyłkę nie istnieje takie konto. Może to świadczyć o błędnym wpisaniu adresu bądź pomyłce w nazwie serwera.
  • Quota Exceeded - jeżeli w wiadomości zwrotnej pojawi się komunikat zawierający podany fragment to oznacza to iż skrzynka pocztowa odbiorcy ma ustawiony limit wielkości i ten limit został przekroczony. Rozwiązaniem problemu jest odebranie przez osobe do której wysyłamy pocztę, wszystkich wiadomości z jej konta i jednoczesne usunięcie ich z konta.
  • Unknown Address - ten fragment komunikatu mówi nam że adres poczty elektronicznej a w szczególności nazwa serwera poczty nie istnieje. Najczęstszą przyczyną takie stanu jest błednie wpisany adres poczty elektronicznej - część która zajduje się za znakiem '@'. Jeżeli jestesmy pewni co do adesu poczty elektronicznej to nalepiej skontaktować się z administratorem wybranego serwera pocztowego.
  • Blacklisted email - jeżeli ten fragment komunkatu pojawi się w wiadomości zwrotnej oznacza to iż serwer pocztowy z którego korzystamy został zablokowany najprawdopodobniej za rozsyłanie niechcianych informacji. W tej sytuacji nalezy skontaktować się z administratorem serwera pocztowego na ktorym posiadamy adres email.

Komunikaty pojawiające się przy wysyłaniu poczty:

  • Odpowiedź serwera: '554 : Relay access denied' - jeżeli podczas nadawania wiadomości pojawi się taki komunikat to przyczynami problemu mogą być w zalezności od konfiguracji sewera poczty elektronicznej :
    • brak ustawionej autoryzacji przy wysyłaniu wiadomości ( jeżeli jest ona wymagana )
    • łaczenie sie do serwera z niedozwolonego przez serwer adresu IP - w tej sytuacji nalezy zgłosić ten fakt administratorowi swojej poczty elektronicznej

Najczęstsze kody błędów dla programu Outlook Express:

  • 0x800CCC0E - FAILED_TO_CONNECT - kod oznacza brak połączenia z serwerem. Mozliwymi przyczynami są: brak połączenia z internetem, niedziałający serwer pocztowy lub błędna konfiguracja programu pocztowego.
  • 0x800CCC0F - CONNECTION_DROPPED - komunikat mówi o tym że połączenie z serwerem pocztowym zostało zamknięte.
  • 0x800CCC91 - POP3_INVALID_USER_NAME - niepoprawna nazwa użytkownika łączącego się do serwera poczty przychodzącej
  • 0x800CCC92 - POP3_INVALID_PASSWORD - niepoprawne hasło użytkownika łączącego się do serwera poczty przychodzącej

Pełna lista błędów wystepujących w programie Outlook Express

Apartamenty w Świnoujściu - noclegi oraz apartamenty nad morzem